El vicepresident i conseller de Transició Energètica i Sectors Productius, Juan Pedro Yllanes, i el director general de Comerç, Miguel Piñol, s’han reunit amb representants de PIMECO, ASCOME, PIMEEF, CAEB, PIME i AFEDECO per analitzar de manera conjunta quins serien els ajuts més efectius per pal·liar els efectes econòmics de la COVID-19 en el sector.

 

Una de les propostes que s’han posat damunt la taula durant la videoconferència ha estat la potenciació del comerç en línia davant la nova situació i els canvis en els hàbits de consum derivats de l’estat d’alarma.

 

El Govern estudiarà la possibilitat de promoure ajuts que permetin a les botigues i pàgines web de les empreses de les Illes estar millor referenciades pels cercadors d’Internet i ser més visibles als consumidors, com també que es puguin promocionar programes per facilitar la gestió de les existències de cada empresa per tal de ser més previsores i reactives davant la demanda del mercat, de manera que s’abarateixin costs i s’accedeixi més ràpidament a les oportunitats de negoci.

 

D’altra banda, se cercaran vies per poder crear línies d’ajuts destinades al fet que els petits i mitjans comerços puguin dur a terme inversions en el seu negoci, i també destinar-les a despesa fixa estructural i així poder evitar tancaments o acomiadaments per no poder atendre les despeses corrents després de l’estat d’alarma.

 

D’aquesta manera, es continua donant cabuda a projectes de reforma, però també es faria lloc a poder demanar ajuts per despeses fixes en el cas que no es puguin satisfer pels efectes de la crisi de la COVID-19. L’objectiu principal d’aquestes propostes és donar un impuls necessari al petit i mitjà comerç, que esdevé clau per a la reconstrucció econòmica de la nostra societat.

Source link

0 comentarios

Dejar un comentario

¿Quieres unirte a la conversación?
Siéntete libre de contribuir!

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *